HÅRFÄRGNING ÄR RENA GIFTET!

jag måste seriöst göra något med mitt hår! hårfärgningen har tagit kol på det så jag tappar en massa hår just nu inte jätte mycket men så mycket att man börjar undra varför, det måste ju vara hårfärgningen!? eller vad tror ni? det kan ju också bero på att jag har gått upp i vikt de senaste månaderna... men det är nog större sannolikhet att det är hårfärgningen.
det är ju rena giftet!

jag börja tänka på det i dag för min utväxt syns ganska tydligt nu och jag ville göra något åt det så jag tog fram min gamla kartong med henna färg (inte röd henna utan normal, det ger finare lyster och lite blekare då) jag hade i det i håret i ungefär en och en halv timme efter jag spolat ur grejset (jag kallar det grejset för det är mer som typ hackat gräs, fast i mini bitar då) och torkat det så tappar jag en massa hår.
`tusan också, nu blir jag flintis´ är min tanke, jag måste sluta att färga håret från och med NU! även om det var 2 månader sen sist.
och henna färg är inte tillstymmelse till farligt jämnfört med blonderingar och liknade frärgningar! så jag gissar på att det är okej.

dessutom har jag hört att när man färgat håret, att 2h efter själva färgningen så pinkar man ut en massa gifter som gått genom kroppen. och det tycker jag låter som en jäkligt läskig grej!

någon som vet mer kan ju skriva till mig.

//maja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0