Witch Child - Celia Rees

måste bara tipsa om en bok som jag håller på att läsa just nu. har en förkärlek till allt som har med det spirituella att göra så jag läser gärna böcker som har just sådarna saker i handlingen.

den här boken heter häxa och är två böcker, böckerna handlar om mary som flyr från england för att hennes mormor blivit hängd för att vara en häxa. mary följer med ett gäng människor över havet till new england. men hennes förgångna förföljer henne och hon måste fly igen. hon träffar på infödningar och skapar ett liv med dem. hon utsätts för lycka, krig, sog och flyckt.

tycker att den är värd att läsas är på slutet av andra boken nu och jag kan inte slita mig!!


Kommentarer
Postat av: CJ

Tack för tips!

2011-07-09 @ 23:20:39
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0