jepp, nu börjas det.


det känns super tråkigt att beöva säga det men samtidigt bra, för det är lixom en bra sak och en dålig vi börjar med

den dåliga: jag har börjat med diet, natur diet. ni vet påsar. trodde inte att det skulle smaka såhär bra, men jag byter bara ut ett mål just nu tänkte köra hårdare då skolan börjar. då kommer jag byta ut alla utom lunch.

den bra saken är: att jag börjat träna igen. gör magövingar varje dag vilket är mitt största komplex. har haft träningsvärk hela veckan! :P sen när jag kommer till öjebyn ska jag börja med simningen igen.

alla vet ju typ att det inte är bra med dieter och sånt skit men just nu tror jag att det är bra för mig och jag menar på att känner man sig inte snygg så är man inte snygg. och jag känner mig allt ifrån tränad och snygg därför detta val. jag tycker igentligen inte att det är bra att dieta men känner att det kan ge mig en knuff i ryggen efter denna sommar.

som moa säger att vikten är bara en siffra, sant. men man måste må bra också och att se sin vikt kan göra att man vet på ett ungefär hur mycket man ska banta/träna. jag brukar inte bry mig om en egentlig siffra men det kan vara bra att veta vart man ligger på så att man inte helt plötsligt en dag ställer sig på vågen och inser shit när hände detta!?

i sommar har jag verkligen inte gjort något för att vara sund och jag måste träna för att hålla mig i form. så dieten kommer jag göra tills jag är på min normal vikt och känner mig nöjd med mig själv. bara för att klar göra detta ännu mer så har jag bara gått upp några kg i sommar så jag kommer inte sluta som ett anorexia offer, jag vet vad jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0