teknikens hus

hej idag ahde jag två lektioner en var på teknikens hus i luleå och en i ladugården. på teknikens hus fick vi se tre olika projekt arbetem som några elever sysslat med. en om hur kristaller blir i rymden den andra om tillsatser av E i mat och den sista om gamma strålning. rätt ok, vi sprang mest runt om kring och lekte med alla saker där på th. fotade förstås lite när jag var där så ska laddea upp lite pix. lite fler av bilderna kommer förmodligen att hamna på www.Grans.naturbruksgymn.se 

resten av skoltiden som var i dag fick vi disikera ko livmödrar. det låter läbbigt och det var det kanske men jag tyckte att det var väldigt intressant eftersom man måste kunna hur det går till när man seminerar en kossa + att vi var tvungna att lära oss hur delarna ser ut. bästa sättet att lära sig är ju att se det på riktigt. men jag har inga bilder på detta. hihi.

   

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men åh jag som ville se en bild på en ko livmoder... hehe :) Den där om E-ämnen i mat måste ju varit intressant iaf? :)

2011-03-17 @ 18:38:09
URL: http://bralranus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0