enkel glass!

nu har man nästan varit på djurens dag hela dagen!! men är hemma nu iaf! kanske har man fått lite sommar färg på kinderna i dag! men det var lite synd att det började blåsa och jag började frysa lite eftersom jag envisats om att jag skulle ha shorts i dag! men nu sitter jag och värmer upp mig i min onepiece. gött! snart ska jag värma upp lite av middagen som blev över i går. gjorde fläskfile och bbq potatisk kroketter eller vad det nu heter, gjorde en melon sallad till och till efterrätt en nyttig egen gjord glass

recept på glassen:

½ tsk vaniljsocker
1½ msk florsocker
1dl turkis yogurt
150g blåbär

blanda allt till en gegga,  
men blåbären ska
fortfarande vara frysta.
lägg upp i ett fint glas.


bild: google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0